SÅHÄÄÄÄÄÄR gött är det att va ledig

...och SÅHÄÄÄÄÄÄR gött är det INTE att NÅGON har unsubscribat min playlist på spotify........ </3 *skär mig i armarna med motorsåg*, nejmen blir lite lässän i ögat dååå men what doesnt kill me som kanye west skulle ha sagt!
Hur som haver så har jag, Simp, Julietta och våran nya rumskömpis och käre arbetskollega Adrian av okänd anledning kört våran frukost/brunch i tvättäkta engelsk anda denna vecka. Den har bestått av både bacon, stekta ägg, bruna bönor och loads and loads and loooooads of te (the, té, hur fan stavas det egentligen?). OCH idag gjorde vi scones! Herregud, fattar ni smaksensationen i munnen efter ett halvår med en kost som BARA består av pannkakor och Icas jordgubssylt? gaaad!
Förutom matvanorna håller jag för övrigt på att skriva ner för- och nackdelarna med att bo i Norge! Än så länge har jag kommit fram till detta:
Nackdelar:
- man är ful  typ hela tiden, alltså verkligen HELA TIDEN. Dvs. inget smink, man använder bara mjukiskläder och har ofta påsar typ icakassesize under ögonen, som oftast är rödsprängda pga för mycket dubbla skift. Håret ska vi inte ens prata om. Kör vetemjölmetoden a lá jennie varje morgon håret är fett!
- bussarna är alltid alltid ALLTID minst fem minuter sena! NOT OK alla busschaffisar som läser detta, kaffepauserna får ni bannemej offra nån gång i veckan om det gynnar tidtabellerna!
- allt är, som väl bekant, BAJDYRT, så man har inte råd att ha nån som helst fritid eller typ köpa sprit så man kan dränka sorgerna (okej, så långt skulle jag nog aldrig gå men, you get it).
Fördelar:
- OSTEPOP! Herregud, det är som att Gud har kastat ner en överbliven ostbågspåse från en av hans filmkvällar där uppe hit ner till oss för det är verkligen HIMMELSKT gott!
- Att det finns cykelvägar typ överallt, dääär har ni nåt att ta efter, sunne kommun!
- att JAG alltid är sen ut till bussen, och eftersom den också är sen hinner jag alltid med den (fnizz)!
aa, jag återkommer för kommer på saker hela tiden som kvalar in på den här listan alltzå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0