OKEJ

Som alla ni FANZ (heh..aa, jäää) säkert förstått jobbar jag inte bara som servitris på ett hotell... jag jobbar även som servitris på ett annat hotell! Hah, där satte jag dit er vaaavavavavava? nej men det är sant faktiskt. DOCK har jag ju även ett till jobb, som städ på ett privatägt, sketamysigt hotell som vi kan kalla Sparven.

Det är fett mysigt att jobba på Sparven, mot alla odds! Jag tycker faktiskt inte det är så jädra farligt att skrubba lite toaletter då och då, what doesn't kill you, tänker jag! aight? Tycker ju inte att det är det roligaste jobbet i världen kanske men, cash är ju cash! Man typ går omkring och lyssnar på musik i mobilen heeela dagarna, tar en kopp kaffe ibland och bah njuuter av odören från bajränderna i toan från det senaste hotellrummet. Detta för iallafall, hör och häpna, dessvärre med sig vissa nackdelar. I och med att det enda nöjet är att lyssna på enastående bra musik och försämra sin andedräkt med ännu en kaffekopp, blir man fruktansvärt associal! Sjukt jobbig bieffekt i längden! Vet inte om detta bara är något som jag upplever, eller om det har att göra med att jag jobbar så tidigt på morgonen (JA, att börja klockan 8.00 är inte okej), men min sociala kompetens ligger iallafall på typ -100! Så fort nån yttrar ett ord till mig kan jag liksom rycka till och bli skitpaff av att någon/något från omvärlden faktiskt försöker kontakta mig. Har ni sett den där filmen när det är en snubbe som blir typ strandsatt på en öde ö, och den enda ägodelen han har med sig är en volleyboll och så målar han ett ansikte på den med en kolbit och typ sätter fast lite palmblad på den on top som ska föreställa hår, och så är det hans "enda vän" som han pratar med hela tiden trots att den inte svarar för aa, det är ju en volleyboll EXAKT SÅ KÄNNER JAG MIG! Jag lovar, en dag kommer nån komma på mig med att snacka med en mopp eller nåt.

MEN, trots detta faktum är det fan värt det. Dagarna skulle segat sig framåt som en snigel i sirap annars! Har lyssnat ihjäl mig på all musik som finns att ladda ner typ dock, och det har lett till att jag nått ett stadie där jag liksom aldrig kommer på nån ny musik att ladda ner när jag väl sitter nånstans där det finns bra gratis internet (läs flygplatsen), så istället lägger jag in en massa oldschoolstuff på telen, och jag säger baah PRAISE FRANZ FERDINAND! Så jävulens bra är dom, herregudars. Jag, lovisa och min kusin lotta är nog eniga där då vi alla tre har/har haft fetaste crushen på dom i åratal. Bah logga in på spotify, sätt på deras gamla album "You could have it so much better" och tacka mig senare!








Kommentarer
Anonym

Va? haha, fan vad coolt! ;) Måste vara ödet alltså. Jag gissar på att han och jag kommer börja snacka på peace och sen kommer vi bli oåtskiljbara (is that even a word?). hehe. Men fan vad gött linnea, då får vi hoppas det är du som är synsk då ;)

2012-01-29 @ 12:22:34
URL: http://iadanielsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0