Lammeskank

Varför är det så jävla snyggt att vara platinablond?? maj GÅDD hade jag haft starkare hårstrån på skallen hade jag definitivt testat en blonderingskur, men dessvärre har min man inte den kapaciteten. Här snackar vi klenaste kalufsen i landet, typ! Mitt hår är torrare än ett gammalt dammigt knäckebröd som legat uppe på vinden i 40 år, känns det som! Måste köra ett race med hårinpackning varje vecka och runda av med skurar av diverse dyra schampon och balsam, thats right, no fructis for moi! Och VARJE JÄDRA GÅNG jag för omväxlings skull svänger förbi frisören för att kosta på mig en klippning går ALLTID konversationen PRECIS TILL så här:

Frisören:
(drar fingrarna genom mitt hår, men fastnar halvvägs pga alla oupplösliga knutar, kollar sedan bekymrat på mig i spegeln) alltsåååååå när klippte du dig sist??
Jag: eeh jaadu, för typ ett halvår sen kanske?
Frisören: MMMMMMM jag känner det!
Jag: hehe, aa!
PAUS
Frisören: (fortsätter att känna på håret och ser ännu mer bekymrad ut) hmmm använder du mycket spray?
Jag: naee, aldrig faktiskt!
Frisören: Nähepp, men du kör ofta med hårtork va? GÖR INTE DET låt det bara självtorka!
Jag: men jag gör det, använder aldrig hårtork heller!
Frisören: ....men du använder många andra hårprodukter, gelé? mousse?
Jag: Nope!
Frisören: (kollar återigen bekymrat på mig i spegeln) mmhhmm nähee!
PAUS
Frisören: ...men du plattar håret ganska ofta eller?
Jag: (börjar bli lite irriterad) NEJ! Inte det heller!
Frisören: ....för det är VÄÄÄÄÄÄÄLDIGT slitet! Vi skulle nog behöva ta några extra centimeter!

..och DÅ tänker Märta Linnéa Kristina Magnusson att JA, men det är ju för fan därför jag är här, SO SHUT UP AND CUT MY HAIR!
Men det säger jag inte, för det vore ju lite otrevligt! Så därför låter jag de bara köra hårt med saxen (säger självklart åt dom att bara ta två, tre centimeter ändå, någon måtta på förnedringen får det väl ändå vara), betalar och drar därifrån lovandes mig själv att jag klipper mig själv gratis i fortsättningen. 300 spänn rikare + att jag slipper alla de 57 olika förolämpningarna, nedrans bra affär!

....POINT IS, om jag skulle ha alla frisörers drömhår skulle jag blondera mig så jag blev så här hot:







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0